- Margitszigeti Szabadtéri Színpad
- Határon Túli Magyar Színházak Fesztiválja
- Városmajori Szabadtéri Színpad
- Keszthely Nyári Játékok
- Fertőrákosi Barlangszínház
- Zalai Nyári Színházak - Egervári Várszínház
- Gyulai Várszínház
- Kisvárdai Várszínház
- Pécsi Nyári Színház
- Diósgyőri Várszínház
- Szegedi Szabadtéri Játékok
- Esztergomi Várszínház
- Shakespeare Fesztivál Gyula
- Nyári színházak
- Zsámbéki Színházi Bázis
- Szent Margit kolostor-romok
- Meseszínpad -Margitsziget
- MűvészetMalom - Szentendrei Teátrum
- Újszegedi Szabadtéri Színpad
- Szentendrei Teátrum
- Kőszegi Várszínház
- Óbudai Nyár
- Y.East Fesztivál
![]() |
![]() |
![]() |
Ideges nő: | Szabadi Emőke |
Aki már lekéste: | Szabadi Emőke |
Jedermann: | Szabadi Emőke |
Díszletező: | Szabadi Emőke |
Bér-sorbanálló: | Varga Lívia |
Banki alkalmazott: | Varga Lívia |
Rendőrnyomozó: | Varga Lívia Balla Barnabás m.v. |
Beteges nő: | Dégner Lilla |
Jehova tanúja: | Dégner Lilla |
Eladólány: | Dégner Lilla |
Színésztanonc: | Dégner Lilla |
Taxis: | Lax Judit |
Transzvesztita: | Lax Judit |
Itt lakó nő: | Lax Judit |
Gyanús férfi: | Balla Barnabás m.v. |
Sietős utazó: | Balla Barnabás m.v. |
Nem itt lakó férfi: | Balla Barnabás m.v. |
Takarító: | Balla Barnabás m.v. |
Ferences barát: | Fabó Tibor m.v. |
Hajléktalan filozófus: | Fabó Tibor m.v. |
Hajléktalan: | Fabó Tibor m.v. |
Holland rabbi: | Fabó Tibor m.v. |
Munkába induló: | Fabó Tibor m.v. |
Rendező: | Czajlik József |
Díszlettervező: | Gadus Erika |
Jelmeztervező: | Őry Katalin |
Dramaturg: | Forgács Miklós |
Maszk: | Őry Katalin |
Zeneszerző: | Lakatos Róbert |
Koreográfus: | Kántor Kata |
Hangfelvétel: | Madarász András |
Korrepetitor: | Pálinkás Andrássy Zsuzsanna |
Light design: | Majoros Róbert |
Művészeti asszisztens: | Lucskay Róbert |
Ruhakivitelező: | Hornyik Orsolya |
Rendezőasszisztens: | Derján Angelika |
Bemutató: | 2025. 03. 27. |
Borbély Szilárd döbbenetes erejű, felemelő remekműve egy szimbolikus utazásra hív. Egy különös város legkülönbözőbb zugaiban találják magukat a nézők a szereplőkkel. Hajnaltól hajnalig. Nyolc példázatban kínálja a darab tűpontos látleletét a mai kornak. A helyszínek mindig nagyon valóságosak és nagyon jelképesek. Külváros és belváros váltakozik, periféria és központ, félhomály és fényáradat, átmenet és otthonosság, hétköznapok és abszurditás, a profán és a szent. Az elfeledett buszmegálló, a bank, a pályaudvar, a bár mosdója, a pláza, a lakópark, a színpad. A szereplők vagy menekülnek, vagy rostokolnak. Próbálják megérteni a létezésük titkát. Mások és maguk előtt bizonygatják, hogy miért élnek éppen úgy, ahogy. Zakatol a hétköznapok ritmusa, amikor egyszer csak mindig jön egy hirtelen megtorpanás.
A test, a pénz, a hit, a morál kérdései vetődnek föl banális és furcsa szituációkban. Hivatalnokok és életművészek, alvilági alakok és rend őrei, közalkalmazottak és lecsúszottak, az illúzió mesterei, valamint ateisták, papok és filozófusok futnak össze és mindig meglepő véget érnek a beszélgetések. Az alapot a huszonegyedik század valósága szolgáltatja, de határozottan fölsejlik a középkori moralitás az Akárki – Jedermann hagyománya is. Mi történik akkor, ha az élet valóban megbicsaklik, és tényleg szembe kell nézni eddigi tetteinkkel, ha hirtelen el kell számolni mindennel. Várakozunk. Valahol mégiscsak ott van ebben a városban a remény.