• Margitszigeti Szabadtéri Színpad
  • Határon Túli Magyar Színházak Fesztiválja
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • Keszthely Nyári Játékok
  • Fertőrákosi Barlangszínház
  • Zalai Nyári Színházak - Egervári Várszínház
  • Gyulai Várszínház
  • Kisvárdai Várszínház
  • Pécsi Nyári Színház
  • Diósgyőri Várszínház
  • Szegedi Szabadtéri Játékok
  • Esztergomi Várszínház
  • Shakespeare Fesztivál Gyula
  • Nyári színházak
  • Zsámbéki Színházi Bázis
  • Szent Margit kolostor-romok
  • Meseszínpad -Margitsziget
  • MűvészetMalom - Szentendrei Teátrum
  • Újszegedi Szabadtéri Színpad
  • Szentendrei Teátrum
  • Kőszegi Várszínház
  • Óbudai Nyár
  • Y.East Fesztivál
2016. október 3.
KÁVÉSZÜNET - 5 perc, egy kávé és TÖBB kérdés

Interjú Sipos Imrével, Szabó Magda: Az őz című darab szereplőjével

Sokféle szerepben láthatjuk majd a Szabó Magda: Az Őz c. regényéből készült darabban.

Sokféle karaktert játszom, sok pici szerepben. Úgy is mondhatjuk, hogy az összes „egyéb” férfit én alakítom, a személyzetistől a zöldségesen át az orvosig. Színészként nagy kihívás lesz, hogy gyorsan kell váltanom külsőleg és belsőleg egyaránt.

Mikor találkozott először Szabó Magda könyvével?

Bölcsészkart végeztem és az egyik kedvenc írásom Az Őz volt Szabó Magdától. Egyrészt a színházi vonatkozása miatt, másrészt mivel az 50-es évek elején írta, ez a fajta szépprózai, lélekvájkáló írásmű szokatlan volt akkoriban. Ezzel a kevésbé ismert, korai művel robbant be az európai irodalomba, és mindenki elámult, ki ez a huszonéves csoda. Nem tudom, Magyarországon miért kevéssé ismert ez az alkotása. Talán azért, mert Szabó Magda, aki egyébként színpadi szerzőként is nagyot alkotott, ebből nem készített színdarabot.

Mikor találkozott először a darabbal, mint színész?

Még a Pesti Magyar Színházban terveztük, hogy bemutatjuk ezt a művét a Sinkovits Imre Színpadon, volt erre tervünk, szintén kamaradarabként.

Mi a véleménye a színpadi műről?

Mindig izgalmas kérdés, hogyan tud egy epikus mű drámai formát ölteni. Kisebbet kell csinálni belőle, mert szűkebb a keresztmetszet a színpadon, mint a regényben. Izgalmas dramaturgiai módszer, hogy megmaradt a monológ forma, amit gyors kis jelenetek törnek meg, mielőtt belefáradnánk a monológba.

Játszott már a Rózsavölgyi Szalonban?

Most először játszom itt, és nagyon örülök, hogy itt lehetek. Más színészi eszközökkel kell nagyszínpadon játszani, és egészen más egy szuperközeli, szinte lakásszínházszerű közegben. Hogy egy hasonlattal éljek, másképp kell főzni 600 főnek, mint 75 embernek. Az igazság, őszinteség nem kerülhető el, de itt vissza kell fognunk magunkat, mert a nagyszínpadhoz vagyunk szokva.